10 november, 2012

Om att ha gjort en Lördag

Nästan hela Lördagen har varit Lördags-fantastisk.
Lugn, skön, två filmer har setts och både saffranskorpor och papparkakor med grönmögelost och fikon har sköljts ner med varm glögg.

Nu väntar ännu en kväll i soffan.
Film och choklad.
Och mitt flytt-pirr, den där sista procenten -gör vi verkligen rätt ?- i flyttprocessen har gått över i ren och skär förväntan och längtan.
Det enda jag kommer sakna mina mammor, Svensson-släkten i stallet och den där familjen som är så lik vår ibland att det är läskigt.
Alltså dom jag tycker så mycket om och som nu bor nära. (Alla mina andra fina bor ju redan långt ifrån)
Allt annat kommer bara bli bättre.
Och så mycket bättre dessutom!
Och vissa av dom vi kommer sakna lär vi träffa på träningar, hinna luncha med, kanske se till att vi MÅSTE ses mer nu när det måste planeras bättre, och de flesta har ju bil så vi kan åka till varandra hur lätt som helst. Och jag kommer ju vara i stan varenda dag och jobba.
I staden som jag idag kände att jag är så färdig med nu.
S å.
F ä r d i g!

2 kommentarer:

  1. Var ligger huset? Och stort grattis! Trebarnsmorsan

    SvaraRadera
  2. Huset ligger tre mil söderut från Västervik.
    Mellan Blankaholm och Hjorted om set säger dig ngt ;)

    Och tack!! Det ska bli fantastiskt!

    SvaraRadera