10 november, 2012

Om att vara full av idéer

Godmorgon!!
Lång frukost i rufsigt hår och ful-sköna kläder blev det efter morgonsysslor i stallet.
Knäcke med chèvre och basturökt skinka. Ja sånt får jag aldrig nog av!!
Och inte Loppan heller tydligen. Hon är inne på knäckte nummer fyra.
Men hon och hennes syster lyxar med frukosten framför teven, och jag håller mig kvar i köket.
Läser bloggar, letar inredning och längtar efter att få börja fylla 200 kvadrat av sånt som är vi.
Sen ska jag städa.
Men visst är det konstigt. När man veta att man ska flytta så ingår det något slags städlugn. Iallafall för mig.
Jag som annars blir lätt hysterisk av smulor på golvet och hallen fylld av skor känner att jag nästan inte bryr mig och kommer njuta av den känslan så länge den varar.
Sen ska jag ju ha dubbelt så mycket att hålla ordning och reda på. Det kan ju gå hur som helst....!

Grått och regnigt är det.
Och det gör inte mig ett endaste dugg.
Då kan jag med gott samvete sitta inne. Städa det som verkligen MÅSTE städas och börja smaka på julen.
Och när Johan slutar jobba i eftermiddag så ska vi nog se en film. (kan hända att jag somnade väldigt väldigt tidigt i den första filmen igår)
Kan man annat än älska helgen.

Skulle inte tro så..!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar