11 november, 2012

Om att ha samlat syskonen

Så är alla mina fyra hemma igen.
Mina fyra finurliga fina fantastiska barn!

Medan jag och Loppan följde Emilia på hoppträning tog pojkarnas pappa med dom på fotbollsträning och sen åkte han hem till oss och gav dom kvällsmat, såg till att dom hoppade i duschen och var redo för Solsidan lagom tills vi kom hem.
Johan jobbar kväll så det här upplägget att vi hjälps åt är så skönt!
Det har varit en process, men nu är vi här (och har varit det ett bra tag) och vi hjälps åt, gör det vi är bäst på, delar på mycket mer än tidigare och både tar och ger.
Ibland är sånt mer värdefullt än annars, och just nu när det är mycket annat som är och naggar i kanterna och då värdesätter jag tillexempel att relationen mellan mig och Johan och de storas pappa är fungerande och kravlös.
Vi tre som uppfostrar dom. Deras föräldrar.
För mig är inte biologi ett dugg viktigt i att vara förälder. Det är handlingarna som gör dig till en mamma eller pappa.
Jag hoppas att mina barn känner att dom har flera vuxna att vända sig till, som älskar dom, stöttar dom och finns där - alltid. Oavsett vem som en gång för länge sen såg till att dom faktiskt blev till!

Men, men.
Jag har ett golv att dammsuga och lite disk att plocka med.
Ny vecka i morgon. Lång jobbdag och så ska Emilia prova en nygammal tränare i morgonkväll. Med Repan!!
Så skönt att fina Vit är på G igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar