12 januari, 2012

Om att tänja på gränserna.

Idag slutade jag klockan tolv och tog dessutom helg.
Ganska mjuk start på arbetsfronten med andra ord och det kunde inte passat mig bättre!
(får igen det nästa vecka med endast en enda ledig dag, men hey...man får väl leva i nuet)
En promenad i blåsten för att hämta hem Maxi från dagis och sen sjutsade jag J till träning, flickor till stallet och pojkarna till en kompis.
Och nu sitter jag här hemma, med mina fina små minsta!
Det är ganska rörigt på golven och Agnes har fått en ostbit och Max gnagar på ett knäckebröd  framför bollibompa-kanalen, trots att det serveras lasange här om en pytteliten stund. Tvätten borde vikas och bäras upp till garderoberna och ett och annat golv borde torkas av.
Men jag sitter rätt bra här och har massor av bloggar att läsa ikapp.
Och alla mina måste kan väl göras ikväll, eller i morgon. Eller i helgen.



Just precis nu känns det bara som att det är skönt att det är helt ovanligt låg ljudnivå (kan vara så att dom gör något förbjudet i vardagsrummet med i och för sig...) och att det är bara skratt och inget bråk eller tjafs. Att maten snart är klar och att snön försvann igen och gav vika åt plusgraderna!! Hurra!!
Man får glädjas åt det lilla och skjuta på det som både är rätt trist och som finns kvar tills man orkar ta tag i det!

1 kommentar: