11 januari, 2012

Om att hitta det fina i det nya

Finaste pojkarna ser till att lillasyster äter ordentligt med kvällsmat!!

Klockan två inatt tyckte Agnes det var läge att gå upp. Hon hade sovit färdigt, och vid fyra gav Johan upp och gick ner med henne.
Hon var fortfarande vaken och skitglad när Emilia och jag åkte till stallet strax efter sex för att fodra och vinkade glatt hejdå när jag gick till jobbet vid sju.
Vid tio hade hon somnat som en sten.
Och hon vaknade när jag var hemma på lunch. Rosig om kinderna och skitglad.
Johan och jag har dock sett ut som två lik.
Verkligen. Hela dagen.

Och så det här med jobbet då...
Det är sig ju precis likt. Ett par timmar och man är inne i det. Inte så mycket mer än så.
Det känns bra att Agnes fortfarande är hemma och inte ska skolas in på ännu ett tag, och visst känns det lyxigt att komma hem till dukat middagsbord och hämtade skolbarn!
Att vara båda två vuxna hemma lite fler kvällar i veckan är en av de saker som är positivt med att jag nu jobbar och J är hemma!
Vi har hunnit med att handla och hämtat ett paket med nya klänningar till Agnes från HM.
Och bara en sån sak att fixa kvällsmat och läggningar, tillsammans två vuxna, är ju rent av...LYX!
Men sen tog den lilla energin vi hade kvar slut!

Vi har matat Agnes med all tänkbar kvällsmat OCH en stor flaska välling och ber till Gud (nu är du glad va mamma) att hon ska sova gott i natt. Gärna längre än till fem iallafall...

Nu tar vi fram vår Ben&Jerry's och sätter på film nr 2 från veckans Lovefilm paket!

2 kommentarer:

  1. Här har vi precis lämnat en period då Elsa haft morgon två timmar efter läggdags, inte så hurra på det.
    Bra jobbat att komma igång och jobba, jag kommer att gruva mig nåt så kopiöst. vad jobbar du med förresten? Hoppas du får härliga besked snart:)

    SvaraRadera
  2. Ja som du nog läst härinne så gruvade (och gör fortfarande) jag mig med massor innan jag var igång igen. men A är ju hemma med Johan under januari så den stora krisen kommer väl när man ska lämna henne på dagis! Har såå svårt att lämna bort henne alltså. Löjligt nästan!
    Jag jobbar som USK:a på ett privat äldreboende. Ska få en del nya administrativa uppgifter nu under våren att varava med mitt arbete med brukarna, vilket ska bli riktigt skönt. Känner som sagt att jag verkligen är sugen på att göra något annat/något mer!

    SvaraRadera