16 november, 2011

Om era svar

Ja det var ju roligt!
Tre st av nästan hundra.

Undrar nästan vad som gör att ni går in här varje dag (vilket är jätteroligt visserligen) när ni knappt vågar "visa" er med en anonym kommentar.
Vissa av er vet jag ju om, och en del som skriver en rad då och då fast ni är här oftare. Er gillar vi bäst!
För även om jag delar med mig frivilligt så undrar man ju, särskilt dagar då man mår lite dåligt och inte har något bättre än göra än att sitta här vid datorn -läs idag-, vilka ni är ni som läser här vareviga dag!
Såklart!

Anonym sa...
Hej! Du kan väl berätta för oss nyfikna läsare vad det var för positiva besked som ni fick häromdagen? :) sen undrar jag, är det slut med bebisar, blir det inga fler nu? :) kram!

Anonym sa...

Hmmmm..... Illamående.....VAD kan det bero på....???

Carina sa...

Ja, Martina... nu tar jag chansen, vad är det du/ni har i görning, jag är faktiskt också riktigt nyfiken. kramar, Johan's moster

Ja jag kan ju svara på alla frågor med ett svar:

Sen Lucky blev sjuk så har det inte varit riktigt optimalt att ha henne uppstallad på anläggning har vi tyckt, i spilta, i en kass hage (för hon får inte gå med andra hästar) när vi inte ens rider henne. Och sen när vi inte hittade något annat bra alternativ att rida tog vi ju hem Lyckan från min mamma och hon fick stå hemma igen för att Emilia inte skulle vara helt utan häst.
Och när man är lite "krånglig" som hästägare och inte riktigt vill -eller kan- ha det som alla andra så är det inte lätt att känna att man gör det bästa för hästen i alla lägen, just där vi har vår stallplats.
Men!!
I förrgår så blev vi erbjudna en stallplats i ett annat stall.
Visserligen inte alls så modernt eller alls varmt och ganska kolsvart nu på hösten och vintern.
Men stor box, lugn och ro och massor av timmar ute i fina hagar utan att någon höjer på ögonbrynen om man inte tar in klockan ett!!
En riktigt omställning blir det för alla, inte minst i positiv bemärkelse för vår älskade Lyckan!!
Och för oss, mig, som inte gjort så mycket annat än haft dåligt samvete för vår fina, fina ponny som gått i en liiiten lerhage och varit helt utråkad de sista månaderna kom detta som en riktigt befrielse!!
Kan tyckas larvigt för er andra. Men garanterat inte för er som har eller någon gång haft en häst.
Lucky är ju mitt femte barn!!

...vilket leder in på den andra undran ni har...illamående som jag är och allt!!
Slut med bebisar? Nej det är det väl inte!? Det föds ju bebisar här och var hela dagarna!!
Men här hos oss i vårt hus planeras det inga bebisar. Idag.

Känner ni nu att ni ville...
Det går ju att fråga om nått sen med...
Eller så fortsätter ni bara att komma hit och läsa i smyg.
Eller smyg och smyg. De som mest tror att att de är osynliga. är ju de som syns mest! Visst är det så!

Nu ska vi äta kvällsmat, de minsta och jag, och vänta in fyra storasyskon och en pappa som alla är på olika träningar här och var!!




4 kommentarer:

  1. Jag läser här då och då, när det finns tid! :) Skönt att det löste sig så bra med stallplatsen! Det tror jag kommer bli bra!

    SvaraRadera
  2. Oj jag känner mig lite skyldig att jag är här inne ofta eller ibland och inte lämnar kommentar. Fast ett par ggr har jag gjort det. Jag hinner inte och iof bloggar man så får man väl ta med att många läser men inte hinner kommentera. Förstår hur du känner men jag ska bättra mig;) A är ju lite "min" med;) nä bara skojar men ni kändes som ett av de guldparen som gjorde jobbet värt att komma till:) Alla patienter är inte direkt sådana som jag kände ni var! Kram på er J & M & A & alla fina syskon<3

    SvaraRadera
  3. Haha, inte meningen att "smyga" runt , men allt som oftast läser jag och sen blir jag avbruten av något underbart barn och sen är jag så fruktansvärt DÅLIG på att formulera i skrift... hm, ja då blir det att jag låter bli... Får ta och bättra mig, förstår ju att det är roligare för dig med lite respons på det du skriver! Hur som helst beundrar jag dig för hur du får ihop allt, både text och livet!! Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Jag skriver ju nån gång ibland, tycker allt du skriver om är intressant. Som jag påpekat så många gånger tidigare så är jag grymt imponerad av dig och erat liv med alla barn, häst, fotboll, aktiviteter och all kärlek ni delar! Och då jag själv brottas med en massa tråkigheter och en jävla massa elände så gör din blogg att jag får upp hoppet (du vet vad jag syftar på) Skönt att allt löst sig med eran fina häst! Kram Anna

    SvaraRadera