26 september, 2011

Om att vara dödstrött

Idag är en sån dag som jag helst vill sova bort.
Jag (eller vi, Johan är precis lika seg) går om kring och gäspar oavbrutet. Det spelar ingen roll hur mycket kaffe vi dricker eller hur många gånger vi klappar oss hårt på kinderna.
Hepp, hepp liksom...Nähä. det funkar inte.
Agnes har sovit hos oss i natt. Tandsprickning med feber och förskylning gynnar ju inte helnattsömnen precis om man säger så.
Sen att vara utomhus i blåsigt väder är väl inte heller en bra sova gott metod tydligen!

Helgen har, som vanligt, varit fylld och lyckad!
Allt från det sedvanliga Fredagsmyset till den sedvanliga fotbollen på Lördagen.
Middag med vännerna på Lördagkvällen medan våra pre-teens var i väg på födelsedagsfest med övernattnattning. Och sen städ, tvätt och smulpaj och kaffe på Söndagen.
(Givetvis har vi varit i stallet också. Det borde inte ens behöva nämnas....ni vet ju det endå om ni läser mig någorlunda ofta!)
Sen har vi sett massor av filmer. Bättre och sämre och vi lyckades på Lördagkvällen sen hela två stycken utan att somna! DET var väldigt länge sen!!
Igår föll vi in i same old, same old och somnade i en skön hög mitt i soffan och låg där ganska trångt och obekvämt, men endå på det allra skönaste sättet, tills Agnes började sitt nattrace straxt innan klockan tolv.

Idag försöker vi bara hamna i fas igen och vakna till.
Låter som en lite lagom Måndags syssla!


Soligt men ack så blåsigt på matchen där världens bästa pappa gjorde mål!

Finaste tjejerna, som är så stora nu, på väg till kvällen och nattens festligheter

 Älskade fina E

God middag med goda vänner avslutade vår Lördag





1 kommentar:

  1. Var tvungen att läsa lite :-). När jag kikar in till dig så får jag hopp om livet / om kärleken och kan ofta bli lite rörd...av fina foton och annat. Nyfiken ju. HUr ni orkar :-). Eller det är ju så där livet är ibland. Jag får sova varannan vecka när jag inte har barnen , men skulle hellre somna i " en hög" i soffan som ni :-). Det finaste som finns ...att ha en familj..e familj man mår bra av att leva med då.. Du vet vad jag menar!

    Skulle så gärna vilja hälsa på er!
    Ta med nån av kottarna. Kanske i vår! Nångång iallafall !! Hang in there! Vet den där känslan när man gäspar hela tiden .. Ha en bra dag ändå :-).

    Big hug // Eriica

    SvaraRadera