10 december, 2012

Om att vänta in en snöstorm

Jag har en riktigt härlig arbetsdag bakom mig. Roliga arbetsuppgifter, världens grymmaste arbetskamrater och nöjda besökare på vår "nobelmiddag".
Dagen gick i superspeed, och väl hemma med ångan uppe satt vi igång och tvätta all tvätt.
Men nu -med vår yngsta nattad- har vi satt oss i soffan med kaffe och pepparkakor. Och så ädelost och fikon såklart.

Det väntas en snöstorm tydligen.
Men vi sitter rätt bra här. Så länge vi bor kvar inne i stan så känns snön rätt så överkomlig.
Men fråga mig om det kommer en snöstorm sådär i början av mars. Ja då kanske jag inte jublar...
Fast då ska visst vi sitta i en stuga i Sälen. Tillsammans med sånna där som vi älskar att hänga med.
Så jag kanske inte bryr mig så värst om snöstormar då heller.
Det får väl bli ett problem för den som är hemma med våra barn och djur i guess...


1 kommentar: