09 december, 2012

Om att avsluta helgen

Det gör jag genom att vara så glad för det jag har.
Barn, djur, vänner, jobb. Kärlek.
Och ikväll med kanske extra mycket fokus på det där sista.
För mycket kärlek har jag.
Får jag. Ger jag.
Och med en av de största kärlekarna ska jag dela resten av livet.
Och det känns så jäkla bra.
För han är helt fantastisk. På så många sätt. På alla sätt.
Och det är så tryggt. Så skönt och så fantastiskt.
Min bästa, bästa vän.
Så vacker.
Så snäll.
Som får mig att skratta så ögonen tåras och magen värker.
Som kliar mig på ryggen på kvällen tills jag somnar. För att han vet att det är det bästa jag vet.
Så lik mig och precis tvärtom.
Som vet precis vad jag tänker, och som oftast tänker samma sak.
Som så ofta gör små, små saker som gör mig helt pirrig trots att åren nu är många.
Vi har varandra.
Det finaste som finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar