13 oktober, 2012

Om tio timmar häst

En heldag med många transportmil, ett kärt återseende och väldigt trevliga terapeuter som hjälpte mig ta ett viktigt beslut.
Repan är hemma igen.

Jag och Emilia ska tillsammans sätta igång henne och så får vi se vart framtiden tar oss.
Min älskade häst!!!

Duza briljerade när vi efter hemkomst körde ett markarbetspass med mkt bommar med henne.
Våran lilla super-ponny! Emilia var -med all rätt- jättenöjd!

Nu väntar soffan med allt sedvanligt Lördags-gott.
Men det bästa idag är helt klart att hon är tillbaka där hon ska vara. För alltid!
Repan-Pepan!!

4 kommentarer:

  1. Är inte Duza Noras häst?

    SvaraRadera
  2. Duza är Ann's häst!
    Ann är en super-härlig tjej som lånat ut Duza till mig under det här året.
    Så länge hon är här så är hon alltså "min".
    Precis som Repan också är min.
    Sen rider Emilia mest på Repan och Nora har hand om Duza de veckor hon bor hos sin pappa (hemma hos oss) övrig tid har Emilia hand om henne.
    Men hästarna i VÅR familj är MINA om det nu måste sättas en person på dom!!
    Hoppas du är nöjd med svaret! :)

    SvaraRadera
  3. Ja okej :). Har bara fått bilden genom bloggen att när Repan varit borta så har Emilia haft Duza och Nora ingen alls. Men som sagt, bara va som synts igenom bloggen.

    SvaraRadera
  4. Jamen precis!!
    Bilden ni som inte känner oss får genom bloggen är ju bara en grunkors av allt som livet ger.
    Duza och Nora skulle kunna vara en kategori för sig själva ;) men jag skriver mest om mig själv och det -jag- gör och då det är Emilia och jag som hänger ihop mest i stallet och hon som tagit med Duza på träningar har det helt enkelt blivit mest om det ekipaget! Så kan det vara!!

    SvaraRadera