11 oktober, 2012

Om att göra sånt man älskar

Som att sitta på en iskall läktare och titta på när världens bästa dotter rider söt-ponnyn på hoppträning för världens bästa instruktör.
Som att lära sig nya saker på jobbet och tills nästa gång veta exakt hur man löser saken utan att behöva fråga, ringa och be om hjälp!
Som att få besök, på samma arbetsplats, av en underbar tioårig som håller mig i handen när vi har sällskap hem och som öppnar dörren när jag ska åka igen och ropar -Jag älskar dig! efter jag stängt grinden.
Som att äta -om än alldeles för kort- lunch med världens finaste tjejer som jag saknat så det gjort ont i social nerverna, men tiden är alltid så knapp...

Det är vad jag gjort idag.
Och därför är jag alldeles mjuk och varm i själen när jag efter en skål med yoghurt, valnötter och honung kommer dråsa dödstrött ner i min mjuka säng.

Det är sådana här dagar jag älskar!

1 kommentar:

  1. Åh vilket varmt inlägg! Längtar redan efter nästa dejt! Stor kraaam.

    SvaraRadera