18 september, 2012

Om bråkiga baciller och vidriga virus

Barnen har snorat ett par dagar.
Tror ni jag kunnat motstå att pussa och gnosa med dom?
Not.
Och straffet kom som en nattlig överraskning med John Blund sent i går kväll.

Jag har inte sovit en blund.
Huvudet har värkt och febern har gjort mig iskall och kokhet utan längre mellanrum än några minuter.

Nu dricker jag honungste och funderar på om inte en i-pad ÄR ett måste i allafall, och mannen tittar på tysk fotboll på datorn och Loppan brer "möjj" (läs smör) på smörgåsen tusen i tjugo minuter bara för att hon får.

Ute smattrar regnet och ännu en gång önskar jag att hästarna bara var utanför grinden.
De stora är i skolan och jag funderar på om dom tar på sig gummistövlar när det är dags för rast...

I eftermiddag och kväll väntar jobb, trots att det skönaste vore att gå i dvala för resten av dygnet.
Men jag ber mina vänner Paracetamol och Ibumetin om hjälp. Och så fixar jag nog kvällen med...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar