29 augusti, 2012

Om att inte riktigt följa planerna

Jag skulle städa, handla och byta ut sommaren mot höst här hemma.

Jag hade date med mammorna, handlade, -iallafall något av det planerade- lagade god middag och sen skulle jag snabbt ut till stallet innan jag skulle hem för att ta tag i resten av gardinbyten och fix inför hösten.

Men vi kom liksom aldrig hem.
Det blev sent och nytt fint hö kom hem och skulle staplas upp. Stallet skulle sopas och klockan gick och väl hemma skulle pojkarna duschas och bäddas ner i en koja som jag först fick bygga.

Och nu orkar jag inget mer än att dricka en kopp te och lägga mig ner och dö trött-döden en stund innan det är dags att gå upp och sova.
Och idag har jag inte ens jobbat!!

Flickorna hade en härlig stund med fartfylld galopp över ängarna i kväll.
Häst-och-frisk-luft-kvoten är iallafall påfylld och resten av det jag missade kan jag ta igen i morgon. Kanske. Om jag hinner. Eventuellt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar