16 augusti, 2012

Om att hinna med de bästa

Även om tiden är knapp så vill jag hinna med mina energiställen.
Mina människor.
Mina barn, min man och fina vänner.
Hästar och jobb.

Idag har Johan och jag varit på dagis med Agnes.
Vi har pussats, tittat på flygplan, hittat gömställen och sprungit upp och ner för kullar.
Agnes vet hur man äter, sover, leker och har samling på dagis.
Imorgon lämnar vi henne där utan oss.
Men med en god tro om att allt kommer gå lika bra som det gjort de här dagar vi varit där med henne.

Jag har dessutom hunnit med en träff med mina mammor, och en av dom fick kvällsbesök av mig med.
Jag tog en timma ensam, medan Johan nattade Loppan, och fick lite mer av Sophie än vad jag hade innan.
Jättetrevligt!

Nu väntar en film och vi försöker hålla oss vakna, men ni vet hur det brukar sluta...
Den där sovande högen under en varm filt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar