20 februari, 2012

Om att ha för mycket för två små händer

Godmorgon!!

Dåligt uppdatering. Jobbets fel. Jobbet och försöken att få till ett relativt rent och städat hem tills de fyra som spenderat helgen elsewhere kom tillbaka. Det gick väl sisådär...
Känner mig helt skitslut för tillfället med tiotusen bollar i luften. Hästar som ska köpas, lånas, avlivas. Sommarponnyer som ska hittas, provridas och hämtas. Försäkringsbolag som måste påmnnas dagligen om att de bör skynda på sitt arbete. Jobbet, hemmet, sex små barn.
Blä!!
Ibland blir det lite to much! Och idag känns det att igår var en sån dag just!
Hoppas kidsen kommer ihåg något av vem som fanns där 24/7 och fixade ihop allt tillslut, sen när dom blir stora....hmmmm! Då är det ju ändå värt det när jag ligger och flämtar om kvällarna.

Idag är jag dock ledig (Från jobbet alltså. Vet inte, men det är mer "ledigt" där än att vara hemma om man säger så...men det heter ju så. Ledig!) så vi startar upp här med frukost och sen följer:
Hovslagaren ska sko Fining vid 10.00
Tandläkaren m Emilia vid 10.55
Köpa lampor, speglar, krokar och andra saker till flickornas rum. Behövdes en uppdatering där såg vi när vi städade igår.
Fixa upp deras saker på väggar och i tak!
Sen ska alla barn utfodras och så ska Nora och jag åka tio mil för att provrida en häst som jag redan nu tror är för liten. Men ja herregud, jag orkar inte leta så där jätteintensivt efter en sommarponny nu i ärlighetens namn! Har ni en c-d ponny som behöver gå i sommar (april-okt) och som ni vill ska ha det allra bästa av hem under en tid? Hör av er. Jag hämtar den!

Det vore sjukt skönt att kunna leja bort lite av alla kommande och nuvarande måsten alltså. Så där så man iallafall orkade prata lite på kvällarna med sin man. Istället för att somna så fort man sätter sig ner...
Men det är ju en period som man så fint säger... Och det blir ju bättre och lugnare. Bara jag  betar av de tusen jag har framför mig först!!




2 kommentarer:

  1. Boka tvättstugan redan nu till den 9 -11 mars. Kolla så det finns damsugarpåsar och Ajax hemma också... <3

    SvaraRadera
  2. Gud vad du kämpar! Världens bästa mamma!!!

    SvaraRadera