01 januari, 2012

Om vårt nyår

Vi firade in det nya året med våra närmaste vänner, hemma hos dom i huset brevid.
Sex vuxna och elva barn, och festen var en faktum.
Vi åt så mycket mat att jag fortfarande är proppmätt. Plocktallrik till förrätt, grillat till varmrätt och panacotta (som var vår del av middagen) till dessert. Och efter all denna mat stod det ost, kex, oliver och allt gott som kan tänkas på bordet att bara hugga in på.
Vi spelade spel och pratade och skrattade så timmarna gick nästan för fort.
Barnen lekte, spelade tevespel och hade det minst lika roligt som vi vuxna.
De allra minsta sov från och till, men både Loppan och Wilde var vakna in på det nya året.
Vid tolvslaget sköt vi raketer och släppte iväg rislampor. Så vackert.

Klockan var nästan halv två när vi fick barnen i säng. Och tanken om att Loppan skulle ta sovmorgon gick inte riktigt hem, då hon som en liten klocka vaknade vid sju och var fit for fight igen.
Man kan säga att jag inte var riktigt lika pigg, då antalet timmar med sömn gärna fått bli fler för mig.

Idag tar vi en riktigt soft dag. Med film, fika och klädda i onepice´s.
Det faller snöblandat regn och ett nytt år har just börjat.
































2 kommentarer:

  1. God fortsättning & låter som en kanon fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder! Allt gott under det nya året önskar jag Dig och Din familj - Min fina, vackra, kloka, starka underbara flicka / Kram

    SvaraRadera