08 januari, 2012

Om fyra timmars sömn

I gårkväll åkte jag till Anna som bjudit in mammorna till sitt hus.
Sju timmar gick galet fort och vi avverkade alla tänkbara samtalsämnen och det var längesen jag hade en tjejkväll så det var grymt trevligt!
Det är en salig blandning människor de här mammorna jag mött, och det är det jag tycker är så härligt, att det är en sån blandning av personligheter!
Och jag som väljer min människor med stor omsorg nuförtiden tycker så mycket om dom allihopa! Härligt!!

Halv tre ungefär var klockan när Johan hämtade mig i natten.
Och klockan hade inte hunnit bli sju i morse när jag hörde klockan Agnes prata i sin säng.
Johan jobbar och jag vill nästan dö lite nu när jag inser att fyra timmars sömn funkade när man var arton, eller tjugofem och hade två barn som gillade morgonteve, men att det är en jävligt dålig ide' när man är trettiotvå snart och redan ligger back typ sextio sömntimmar och dessutom har en icke samarbetsvillig ettåring som av någon anledning är mycket mer speedad idag än annars!
Gäsp!
Men det var värt det. SÅ värt det, och sova kan man väl göra när man får tid = aldrig.

Klockan tolv ska tre barn få min hjälp på årets nyårshoppning. Så det är väl bäst att kliva ur onepiecen och in i duschen.
Att söndag är någon form av vilodag missade vi visst i vår planering.

Skickat från min iPhone

1 kommentar:

  1. Det är härligt med de tjejkvällarna, men mindre härligt att få gå upp tidigt;-)

    SvaraRadera