01 oktober, 2011

Om att vara den enda

Igår åkte jag och lämnade mina tre flickor hos min mamma och i morse åkte Johan till Göteborg.
Det har i sin tur gjort mig till en väldigt ensam typ idag.
Det är tyst, lugnt och nystädat.
Jag ligger med laptopen i knät samtidigt som jag äter macadamianötter och tittar på film.
Jag har det bra men maten smakar inte lika gott när man äter själv och det känns inte lika skönt att promenera -trots att det är strålande sol- när man inte har någon att hålla i handen och inte någon barnvagn att dra.
Jag ska sova lite tror jag. Så dagen går lite snabbare och blir till kväll, så åtminstone en av dom kommer hem igen.
En av alla mina hjärtan.



Men visst är det skönt också.
Mest ovant tror jag.
Jag lär mig nog. Någongång.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar