31 oktober, 2011

Om att vakna på fel sida

Ibland vaknar man med ett leende på läpparna. utvilad och fräsch och redo för den nya dagen.
Så är inte fallet här idag.
Vaknar för tidigt (skulle gärna sovit till eftermiddagen) med ett lätt illamående.
Känner mig stressad från första sekund och rastlös samtidigt.
Illamående och massor att fixa inför morgondagen men ingen ork. Alls.

Jag tror jag vet vad detta beror på och förändringar är alltid till något bra. men skuldkänslor och dåligt samvete och en lätt irritation för att det inte blev som vi hade hoppats på ligger och stör...
Men det kommer säkert bli bra i slutet och det är väl det som är det viktigaste!

Men efter allt som kommer ske de närmsta dagarn så behöver jag en paus. Ett par dagar av LUGN OCH RO och no plans!!!
Kanske (förhoppningsvis) kommer dessa dagar till helgen.

Helgen som var bestod ju för oss av jobb och städ och en underbar kvällspromenad med Lyckan, Emilia och Agnes. Riktigt skön avkoppling. Alltid! Stallet. Man skulle dock ha ett eget för att få mer lugn och ro och få bestämma själv. Bestämma tider och foder och slippa allt spring som blir på en stor anläggning....
Söndagen spenderade vi på Fredrikskans fotbollsarena i Kalmar. Fotbollscup med pojkarna.
Iskallt och med Liten Loppa i vagnen. Men det gick bra trots att man inte kunde ha henne ur vagnen pga av kylan många minuter.
Vi var hemma tolv timmar efter att vi låste ytterdörren och åkte. Och jag var så trött efter att ha kört de där dryga trettio milen (som jag ska köra i morgon, igen, i 80 km/h. Och nästa Onsdag. I 80 km/h) så jag somnade direkt efter att vi sett världscupen i hoppning med svensk seger!

Men det är som sagt lite mycket nu. och jag känner mig rätt avtrubbad i mellanåt. Och så börjar det dra sig mot jobbstart igen...Om sisådär två månader. Hur ska jag hinna med allting då?
H U R???

Har ni något bra förslag? Mottages gärna!





4 kommentarer:

  1. Sorry,inga förslag alls! Hoppas du får en bra vecka iaf=)

    SvaraRadera
  2. Vårdnadsbidrag och jobba 50% ??

    SvaraRadera
  3. Har inte heller några förslag tyvärr, skulle med behöva det!!

    SvaraRadera
  4. Ska bli intessant och se hur du kommer och lösa det;) Är imponerad av allt du klarar och allt ni gör hela tiden:)

    Men som en skrev, jobba 50% vore kanske inte helt fel?? kramar Cissi, Albin& William

    SvaraRadera