25 augusti, 2011

Om att vila lite grann

Så hade ännu en dag gått. En hel skolvecka är snart klar.
Vi klarade detta galant. Duktiga kiddos!!!

I morgon är det redan fredag och bus-M är ledig från dagis och J är ledig från jobb så vi kan börja fredagsmysa så fort vi slår upp ögonen!
I helgen är det både stalljourer och fotbollscuper så i morgon blir det till att bara vara hemma och ladda energi inför helgen.

Kvällen spenderades i stallet, ensam med bara hästen och Lo.
Hon börjar verkligen förstå tjusningen med dessa djur och hummar och blundar och lutar sig, med munnen på vid gavel, mot Lyckans päls och suger i sig all härlig häst-lighet som finns! Underbara bebis!
Klappa med små händer på halsen. Sitta med benen rakt ut åt varsitt håll och luta sig mot manen och göra små ljud som för henne betyder Lycka!

Är så dålig på att ta med kameran.
Ikväll var verkligen ett sånt tillfälle där kameran skulle varit med! Måste skärpa mig med detta.
För visst är det väl roligare med inlägg med bilder dessutom.

Nu kommer min man hem från ett kvälls pass, och vill nog dricka te och sitta tätt i soffan.
Känns som en himla fin idé. Sövda barn och lite egen vuxen tid innan man somnar just där, som alltid. Raklånga i soffan!
(Förr vaknade jag alltid av att jag blev uppburen. Halvvägs upp för trappan...Hmmm! Han har slutat med detta. Har jag blivit för tung måntro?? Hörru Johan, kanske har du blivit för svag??)

1 kommentar:

  1. Hihihi ni är för söta!

    Missar med kameran med alldeles för mycket!

    SvaraRadera