25 augusti, 2011

Om att vara en fattiglapp

Jahopp. Månadens tråkigare syssla. Betala räkningar.
Göra av med pengarna innan dom ens nått kontot.
Ja, the downside of föräldraledigheten i guess.
Jag kommer ju känna mig svinrik första månaden när jag börjar jobba igen.



Annars är det allmänt slappt här. Till och med Loppan är lugnare än vanligt.
Det är väl det höstgrå som gör sitt.
Kanske skulle man ta och byta gardinera och fixa fram lite mer höst-feeling inomhus. Är det för tidigt?

Well, well. Tar väl en kaffe till innan det är dags att låta hästarna komma ut igen efter att ha varit inne och ätit lite lunch!

Vad gör ni idag?
(förväntar mig SJUKT mycket kommentarer!)




3 kommentarer:

  1. Jaaa, en annan var ju på öppna fsk o såg på när emil,albin och oliwer busade runt ;D

    Vi kör på nästa v istället :) Nova är snorig o hostig idag, hoppas det inte blir mer bara...

    SvaraRadera
  2. Ja, vad har vi gjort idag? Det undrar jag oxå!!! Har nog bara njutit av att det just har varit grått = helt ok att vara inne å såsa runt =D

    Hade jag haft gardiner hemma (har inga pga renovering som pågår i HELA huset) så hade jag nog börjat hänga upp höstens gardiner.Får nöja mig med att tända ljus, men det är inte fy skam det heller;)
    Önskar dig en mysig Höst kväll/ Kramar Linda

    SvaraRadera
  3. Här har sjukstugan börjat, så på morgonen lastade jag in 3 barn + grannen & hennes son & körde till dagis & lämnade av dottern. Hemmma sen sövde jag lillan & mös sedan framför Djungelboken 2 med sonen som är förkyld.
    Sen efter lite lunch hemma med sambon så åkte vi & hämtade Nova & en kompis till henne & efter det har det varit full fart som sedan blev till rätt mycket gnäll från alla barnen. Och jag själv är dödstrött, hoppas jag inte åker på nån förkylning för imorgon lär resten av barnen vara det.
    Nu väntar vi på att sonen ska bli trött efter att han somnade vid 16 tiden i sin säng...hmmm världens sämsta tid att somna på!!
    Så nått vuxen mys kan vi nog glömma ikväll!

    Hoppas på en bättre dag imorgon, iaf att jag är piggare, men det är väl "höstvädret" som gör en trött nu ;-)

    SvaraRadera