15 oktober, 2012

Om att vara alldeles måndags-matt

Å hej och hå.
Ibland är verkligen måndagar de allra segaste, och så idag.
Det har ju gått i en rasande fart och jag startade redan kvart i sex ute i stallet, och vad är väl bättre än en trekvarts timma hästtid på morgonkvisten??
Men nu när jag landad hemma och precis slängt i mig en portion pasta -samtidigt som jag har telefonsamtal med jobb nr två- så känns måndags-mättnaden total.
Och jag är faktiskt riktigt superglad för att jag har en man som har tio procent kvar efter att han gjort sitt arbete och därför ibland har lediga dagar mitt i veckan. Tillexempel i morgon!
Så nu kommer jag ta det ovanligt lugnt och "bara" natta barn och städa två badrum.
Resten lämnar jag till Mr Ledig att ta hand om på morgondagen när jag sitter på kontoret igen.

Men nu...mest måndags-matt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar