09 oktober, 2012

Om att ha hittat balans

Ja iallafall tillfälligt.
Lång jobbdag! Cykla iväg i mörkret innan klockan sju i morse och kom hem strax innan klockan fem - lagom till dukat bord.
Det där älskar jag.
Sen har jag bara gosat med Loppan medan Eddie och Max varit med kompisar och suttit vid datorn.
Emilia är frisk igen och har spenderat dagen med Duza.

Nu ligger pojkar och bebis och sover och Emilia och jag tittar på alla skit-serier på teven.

Det är SÅ länge sen jag hade sådana här kvällar.
Inget far och fläng och inte någon stress till affärer eller några träningar.
Inget tvätt att vika. Bara en snabb sväng med dammsugaren!
Så skönt!!
Man behöver bara få sitta ibland.
Johan slutar ju ett par timmar innan mig och hinner röja av det värsta innan barnen kommer hem och så laga middag. Sen åker ju han på fotbollsträning så fort jag kommer innanför dörren, men när det är så här lugna kvällar är det helt ok att köra kvällsrutinerna helt själv hela veckan.

Bäst att passa på att njuta. Det svänger ju snabbt här i huset, så det gäller att passa på har jag lärt mig.

Men i kväll är lugnet en bra balans mot full fart hela dagen på jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar