10 september, 2012

Om hälften av varje och ljusa framtidsutsikter

Helgen skulle man kunna dela upp 50/50.

Riktig skit/Precis som önskat.
Svart/Vitt.
Ja, ni hänger med...!

Det slutade iallafall gott.
Vi jobbade i stallet hela Söndagen.
Johan och jag målade allt vitt som skulle fräschas upp och fixade upp nya krubbor i boxarna och annat som vi skjutit framför oss länge.
Det var skönt att få avsluta med sånt man ville ägna hela helgen åt, och kanske är det just för att inte tiden blev riktigt som jag önskat som jag idag, Måndag, känner en sån *jäklar vilken bra vecka det här ska bli* känsla här på min lunchrast!

Vädret är faktiskt skönt. Det är riktigt roligt här på jobbet. Alla är friska därhemma. Dagis och skolan börjar sätta sig hos alla barn och rutinerna är så sköna att ha.
Det enda jag skulle önska är mer tid. Och det får man väl bara lov att ta sig. Det enda problemet är ju att jag inte vill ha mindre tid av något. Bara mer tid att utnyttja...
Den ekvationen är ganska svår.

Hoppas ni andra har en härlig start på veckan.
Det kan bara bli bättre!!

(tänk på den mina fina vänner som inte har det så lätt just nu. Ni är ju ett par stycken och ni vet vilka ni är...)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar