23 juli, 2012

Om rätt folk på rätt plats

Nu.
Hemma. HEMMA!!

Rent egoistiskt är jag så lättad över att jag inte behöver dela med mig av halva deras tid.
Dela den på så sätt att jag mister hälften.

Dom har haft det så bra. Och det är snart dags att åka dit igen. För att åka på en campingresa.
Men tills dess ska vi bara njuta av varandra.
Emilia och Loppan hade längtat så mycket.
Lopp hängde runt Eddie's hals och vägrade släppa.
Och sen dansade hon runt och lekte med Max på ridbanan medan flickorna hoppade fin-ponnyerna. Och inte en gång ropade hon på mamma.

Nu sover Loppan och de stora leker med hela grannskapets barn ute på gården.
Allt är som det ska med andra ord!

Vem kan välja annat framför detta??
Fattar inte det.
Visst behöver man vuxentid och egentid utan barn ibland.
Visst, någon gång då och då...
Men det här är väl trots allt det allra bästa.
Mina fina fyra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar