23 juni, 2012

Om midsommar

Vi åkte ju till min syster på onsdagskvällen.
Sen följde en torsdag med sol och otroligt skön värme.
Midsommarafton blev fin.
Lugnt, skönt och såå mycket god mat.
Klassik midsommarlunch, enormt goda tårtor och grill med den underbaraste potatissalladen sent på kvällen.

Under dagen hann vi med både midsommarfirande på Oknö där det fanns alla möjliga aktiviteter.
Karuseller, till Loppans stora glädje, och säckhoppning för de yngre och bollkastning för de äldre.
Och självklart han vi efter tårtan på eftermiddagen med den, numera obligatoriska sex-kampen med avslutande klädsim för förlorarna!!
Kvällen bjöd på en kvällsljummen promenad och en omgång brännboll innan regnet föll.

Sen satt vi proppmätta under altantaket och skrattade och pratade medan regnet öste ner.
Har träffat en hel del nya bekantskaper de här dagarna, och tänk så mycket lättsamma människor det finns!
Härliga, glada, roliga människor som ser lätt på livet och är rent igenom äkta och trevliga!!
Precis i min smak!

Loppan har varit genomförskyld under hela helgen och jag kände mig riktigt dålig igår jag med. Men i morse när Johan och jag satt oss i bilen klockan halv sex för art köra de tio milen till jobbet kände jag mig mycket piggare
-och det är så skönt!
Flickorna och hästarna är kvar hos mostern och Johan.
Och vi ska spendera helgen på jobbet och hemma i soffan. Med lite gott att dricka och massor av kärlek...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar