29 juni, 2012

Om att ha funnit tid

Emilia behövde hjälp med vissa moment i ridningen.
Är det inte ren lyx då hon ber mig, sin mamma, att rida lite innan hon sitter upp och avslutar passet, så säg.

Kunde inte avslutat dagen bättre än med en rid-stund på Repan och pyssel i stallet efteråt. Duzas man skulle trimmas.
Mina fina älskade hästar!
Så lugnt i bästa stallet!

Och mitt i allt så kommer jag på att sedan sommarlovet började har allting liksom saktat ner.
Jag har mindre tids-press och kan faktiskt hinna med fyra timmar i stallet utan att stressa hem med andan i halsen och utan att det väntar tvätt, städ och kalabalik.
Härligt!! Sommartider.
Att sen klockan var halv elva när vi ändrade hemmets lugna vrå gör ju ingenting. Sova kan man göra i ett annat liv.
Nu dricker vi te och tittar på något märkligt snö program på SVT.
Natten är nära, men vi har ingen brådska. Vi har tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar