25 maj, 2012

Om TGIF känslan

Full rulle från start.

Hon har några minuter på morgonen hon vaknar till liv. Ligger och plirar med sina små blå i sin säng.
Dricker en flaska välling.
Men sen är hon redo och tar dagen med storm och stora steg!!
Nu är projekt "gräv upp all jord du kan hitta och kasta lite vart som helst -gärna inomhus-" på gång.
Men jag låter henne hållas.
För hennes värld är så större än min och jag ska städa iallafall när hon sover middag.
Och så ger jord-projektet mig möjlighet att dricka kaffe i lugn och ro dessutom!

Max ligger i soffan.
- Vad vill du ha till frukost?
- Yougurt och en panodil, tack.
Ja han är väl inte hundra procent frisk än kanske...
Förkylningen from hell stannar kvar i Lundinska huset.

Hästarna är ute, fodrade och Meduza fick prova flug-pyjamas i natt och verkade väldigt nöjd i morse. Så det blir det hädanefter om inte knott och mygg bestämmer sig för att sluta att existera på kvällar och nätter i vår hage!

Fredag alltså!
Fast Söndag för mig. Ja ni som jobbar som jag förstår ju.
Jobb helg stundar.
Men än är det Fredag och kaffe ska drickas, tvätt ska hängas och ikväll ska grillen tändas och vinflaskan öppnas.
Och sen är det två dagars jobb kvar.
Sen drar vi!!!!

2 kommentarer:

  1. Gud vad stor hon börjar bli eran lilla Agnes, jätte fina barn och familj har ni!!

    SvaraRadera