28 maj, 2012

Om att underbart är kort

Jomen så är det ju.
Och nu är vi hemma, hos våra underbara barn och hästar förvisso. Men sen är det inte så mycket underbart här.
Inte om man jämför med de förgående dygnets upplevelser iallafall!
Som en mini mini utlandssemester var set!
Här hemma är det ganska annorlunda
Kallt, blåsigt och vardags-stressen.

Sen är det det här andra otroliga stressmomentet jag har dragits med här hemma de senaste veckorna.
Och ikväll tyckte någon att kniven skulle vridas om lite extra.
Ibland tror jag att man kämpar så mycket för att göra det bra för andra att man till slut inte märker när gensvaret försvinner och förvandlas till något motsatt.

Men nu väntar film och mys i soffan.
För oss är det fortfarande Söndag på något märkligt sätt.

Och vi längtar redan till nästa gång vi får åka iväg. Vara vi.
Han den där allra bästa, ärliga, trygga vännen som jag alltid vet vart jag har, och jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar