06 april, 2012

Om tusen tankar om tacksamhet

Huvudvärken håller i.
Och så lite magkatarr på det. Fantastiskt!!
Men det funkar. Vi har ju haft det rätt soft.
Som tur är har jag ju de allra bästa människorna här innanför min dörr.
Sådär fina som lagar mat på kvällen.
Jättegod kycklinggryta och färska vitköksstekta champinjoner.
Tack för det finaste Johan.
Såna där som sitter med mig i en kall bil (när vi åker efter de ridande flickorna i regnet när jag inte orkade cykla som jag lovat) och småpratar om skolan och kompisar och andra onödiga och livsviktiga saker.
Lilla mjuka Ed.

Med den tidspress som man faktiskt som arbetande flerbarnsförälder lever i gäller det ju att spendera sina timmar väl.
På rätt saker och framför allt på rätt personer.
Jag är så tacksam över att jag får ha alla mina barn hos mig här hemma alla dagar, varje vecka.
Att fått chansen att dela livet med någon som är både min största kärlek och min allra bästa, ärligaste och sannaste vän.
Att ha de jag älskar mest nära mig.
Alltid.
Det är högt prioriterat för mig.
Och just nu är jag lite extra glad för dom.
Dom där som jag vet vart jag har. Precis hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar