30 april, 2012

Om att utöka familjen

Från att ha varit två, är dom nu fyra.

Två nya ponnyer rullade in på stallplanen i varsin transport.
En var Bammen. Zofies lilla guldfärgade som ska bo i vårt stall över sommaren.
Den andra var ett brunt D-ponny sto.
Madame Meduza.
Noras ponny!!

Japp, ni läste rätt! Det var verkligen dags för den duktiga kämpar-tjejen att få en egen ponny. Och nu har hon det.

Och vår fina Rep blev tuffast av alla och domderade i hagen och så sprang dom allihopa så grästovorna flög mellan stenarna.
Och den rätt så slöa flocken på två blev en lekande, busade flock på fyra!

Och det är så roligt och när Nora kramas så hårt och kvider att hon lääängtar tills det blir morgon och en ny dag, så hon kan få borsta och pyssla och pussa på sin lilla bruna, och då hennes ögon glittrar av lycka. Ja då är det värt varenda slitig morgon och varenda krona som jag lägger på det här!

Nu kan jag med gott samvete gå och lägga mig och känna mig som världens snällaste bonus-mamma, extra-vuxen eller vad man nu tituleras i min roll gentemot Nora, och återigen konstatera:
HÄST ÄR BÄST!!!

1 kommentar:

  1. Jessika Zeijlon1 maj 2012 kl. 09:11

    Hej!
    Snart dags att köpa gård och flytta ut på landet? Beundrar Er som får tiden att räcka till allt.

    SvaraRadera