21 april, 2012

Om att fylla sina syften

En del av mina livs-uppgifter har jag visst skött illa på sistone.
Som supportande fotbolls-fru.

Idag tog jag de av ungarna jag fortfarande kan tvinga in i en bil och åkte till en svinkall fotbollsplan och stod och frös arslet av mig under tiden som min mycket duktiga fotbollsspelare förlorade med 0-2.
De sista fem minuterna stack solen fram nån stråle genom molnen och då passade jag på att vända ansiktet mot den istället för förnedringen på planen.

Fotbolls-kvot-samvetet steg ju iallafall och det var roligt att låta Loppan se pappa spela, och klappa med sin små händer när fel lag gjorde mål.

Taco och film som avslutar kvällen.
Helgkväll som i de flesta andra hus i denna lilla stad.
Inga konstigheter. Här sticker inte ens vi ut. Lugnt och lagom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar