14 februari, 2012

Om en sömnlös natt

Inatt fick jag feber. Sån där äcklig feber som gav både huvudvärk och illamående. Som höll mig vaken tills alla gått till jobb, dagis och skola. Som fick mig tillslut att sova till halv tolv.

Sen tog jag en dusch och har sen suttit framför datorn och kollar på play-kanaler och tagit igen massor av missade program.
En efter en har familjemedlemmarna kommit hem och endel åkte snabbt till stallet. En del äter mellanmål och en del provar det, i slöjden, egentillverkade spelet.

Själv funderar jag på middagen.
Typ korv med bröd. Och potatismos.
Pulver...
Typ där ligger min ork. På pulvermos nivå.

Kära Gud (eller vem det nu är som styr det här) låt oss nu vara friska. Iallafall en vecka eller två. Både människor och barn i detta hus. För nu tryter orken. Något enormt!

1 kommentar:

  1. Usch ja, här hemma är det med sjukstuga, en efter en, sen får nån nått nytt när precis man tror det är bra!!! Inskolning för Nemi blev inte så bra, hon blev sjuk mitt i & är fortf så har ingen aning om hur det blir nästa vecka då jag jobbar mer dagar & längre.

    SvaraRadera