25 januari, 2012

Om snöänglar

Så har då snön kommit.
Äntligen? Nja för barnen visst, men jag kunde gärna varit utan.
Men inte mycket slår deras glittrande ögon när dom bygger, klättar och åker i det kalla vita.
Så visst. Lite snö i ett par veckor kan det väl få vara då. För barnens skull, som med så mycket annat.







Idag sköter Loppan och pappans inskolningen själva igen.
Jag fick fem timmar egentid (hoppsan, när hände det sist??) och har läst ikapp tusentals blogginlägg, druckit mängder av te plockat här hemma, och ska snart bege mig ut till stallet.
Ikväll ska jag jobba och det är faktiskt inte så farligt som det kändes innan jag var på plats. Inte än i alalfall.
Blir kanske annorlunda när vi ska vara på dagis klockan sju nästa vecka....

Hoppas ni har en härlig lugn dag ni med. Det behöver man tydligen ha ibland har jag hört.







1 kommentar:

  1. Så då var det dags? Hur har det gått? Börjar ni med långa dagar från början? Fick vi vara två & skola in? hahahha tusen frågor ;-) För Nemi är det dags på onsdag! & grattis till egen tid!
    kram

    SvaraRadera