23 december, 2011

Om denna dagen ett år tillbaka

Jag ringer på klockan vid förlossningen och dom öppnar.
Johan håller frenetiskt på och försöker stänga av lysen och låsa bilen och det är inte det lättaste tydligen med den där bilen som har digitala knappar till allt och jag känner att jag kan inte vänta längre utan går in och precis innan hissen stängs trycker Johan sig igenom och åker med upp!
Väl uppe får vi direkt ett rum då dom förstår att här kommer inget ctg hinna sättas.
Av med alla ytterkläder och jag är visst öppen 5 cm.
Nu börjar en intensiv halvtimma med starka värkar som vi tar oss igenom på så sätt att jag sitter på sängkanten och Johan står bakom mig och håller "mot" mig när värken är som starkast.
Snabbt är jag helt öppen men Agnes ligger fortfarande högt upp då allt gått så fort på slutet.
Jag får ställa mig på knä och luta mig mot sängens huvudgavel och klockan är nu 00.55
Jag har ingen krystvärk, men känner lite mer tryck än vad jag gjorde innan och frågar om jag får försöka.
Det får jag, och snabbare än snabbast föds lilla Loppan och 00.59 är hon hos oss. En knapp krystvärk och ungen var redo!!
Johan är genomsvettig efter att ha hållit mot mig under värkarbetet och vi bara tittar på varandra och skrattar.
-Gud så fort det gick!!
Hon är såklart finast i hela världen och ser precis ut som på 3D bilden vi har hemma på kylskåpet.
Så länge vi väntat och kämpat och längtat.
Och så var hon äntligen här.
Vår dotter!!

Nu har ett fantastiskt år gått och Agnes kan gå, prata lite, äta själv, somna själv och pussas bäst i hela världen!

Idag ska hon firas av hos som håller allra kärast. Vi i vår familj.
Vi ska äta tårta och gosa hela dagen och bara vara med världens allra bästa ETTÅRING!!

Agnes Cecilia Lundin
2010-12-23 00.59

2 kommentarer:

  1. GRATTIS AGNES på födelsedagen:D
    Roligt och få läsa allas förlossningsberättelse igen:) Ger ju så mycket minnen!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Grattis Agnes i efterskott från Nemi!! Hoppas du hade en kanon dag, men tittar man på bilderna så ser det ut som det :-)

    SvaraRadera