26 november, 2011

Om avstånd

Bebisen sover och Emilia och jag zappar från ett värdelöst program till ett annat.

Min mamma kom hit idag och hade med sig presenter till mig!!
Ny stalljacka och nya jodpurs!
Tack!!
Och Lyckan fick hem sin foderautomat så nu har hon något att pilla med hela dagarna i sin hage, och så fick hon tio säckar med spån så hon inte ska äta mer halm som hon stått på, och bli mer bukig än vad hon blivit på de här veckorna.
Med sig hem fick mamma en pojke som ska spela cup i Kalmar i morgon.
Dom ska baka plättar i kväll och i morgon ska dom ha en heldag tillsammans med förhoppningsvis vinst i matcherna.

Men nu ska jag nog ge mig för dagen.
Krypa ner i sängen och tänka lite på dom som inte är hos mig ikväll.
E som är hos mormor och M som sover borta två nätter till.
Det är tur i oturen att jag inte tvingas ha dom varannan vecka, för redan efter ett dygn känner jag, de gånger de är borta, att det är dags för dom att komma hem. Och det kan vara ömsesidigt, för runt lunchtid på Söndagen brukar det börja ringa på min mobil för frågan om jag är hemma så dom kan komma hem snart.

Och så J som jobbar natt.
Ibland kan andra sidan gatan kännas väldigt långt borta...


Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar