18 november, 2011

Om 80/20

Ja det är väl så den procentuella fördelningen av vår säng sett ut under natten. 80% till en snorig/ont i halsen bebis. 20% till hennes föräldrar.
Oj, oj vad jag är utvilad idag.
Att en sån liten kropp kan ta sån plats!

Tittar man då sen ut genom fönstret piggnar man då inte på sig så värst mer faktiskt.
Fuktig kall luft utan en enda solstråle i sikte är inte mitt bästa knep för energi, so to speak!!

Men trots att min man är ledig idag, och lät mig ligga kvar här i sängen en timma extra efter natten på tio centimeter på kanten, så vill Martina upp nu!
För idag packar vi alla Lyckans saker och flyttar till hennes nya hem!
Ute i skogen. Tyst och skönt och finfina hagar! Stor box och max tio minuters CYKELväg här hemmifrån!

Man kan väl inte säga annat än:
Fredagsmys!
Och även om ni inte tänker spendera den ute i ett kallt stall ute på landet, (vilket jag dock tycker är helt förträffligt) så önskar jag er den allra bästa av Fredagar!

4 kommentarer:

  1. Åååå hoppas snorig bäbis snart mår bättre (och att ni får sova)

    SvaraRadera
  2. Förstår att du är trött idag då, inget vidare med sjuka barn. Håller med dig ska bli såå skönt och underbart roligt att flytta våra hästar idag. Kram kram vi syns ju sen!/ Annso

    SvaraRadera
  3. Härlig dag för dej ändå då juh!

    Vi har samma sjukstuga här, fast ALLA barnen!!! Vi fick dela upp oss inatt och sova på olika ställen :-)

    SvaraRadera
  4. viket stall ska hon flytta till?

    SvaraRadera