20 oktober, 2011

Om funderingar om framtiden

Hur jag ska hinna jobba fullt sen nästa år. DET undrar jag dessa veckor när jag har fullt upp hela tiden som föräldra"ledig".
Men idag när jag kom hem från ett jobb pass hade J städat och tvättat all tvätt och sånt gör mig så fruktansvärt glad och lättad.
Jag har haft ångest över hur det varit här hemma och nu lättade det betydligt!

Igår var jag borta hela dagen på klinik med hästen.
Det var inte så jätteroligt  men hon var, som vanligt, jätteduktig och blev ordinerad tre veckors vila och fick både sprutor och medicin med sig hem.
Sånt är lite lagom stressande med kan jag lova!
Det är dyrt roligt med hästar!!

Men just nu för sekunden är det lite lättare att andas och en resa jag skulle gjort i morgon är inställd och en annan resa framöver är bokad.
En sån där resa fylld av kärlek och vin-drickande.
En sån där resa där en bebis blev till, en sån där resa som vi firade att vi blivit man och fru!
Men den här gången ska vi inte göra några bebisar, och inte fira något särskilt. Kanske att en av oss blir ett år äldre och att vi har varandra.
I
All
Evighet





1 kommentar:

  1. Tanken har slagit mej oxå hur man ska hinna med allt när bpda jobbar när man knappt hinner nu!!?? Men det är väl att båda får hjälpas åt lika mycket, men min älskade man har liiiiiite svårt för det ibland, ele att se vad som behövs göras medans jag ser ALLT :-)

    Hoppas ni får en trevlig helg, det brukar ni ha :-)

    SvaraRadera