07 oktober, 2011

Om att bli tokig

Vi började dagen så fint med att aktivera de två minsta på öppna förskolan med det bästa av sällskapet.
Eller vi och vi....JAG aktiverade de minsta. Min man var på jobbet.
Jag kände på den minsta pannan att den var varm redan på morgonen så innerst inne visste jag vad som väntade, men i det goda sällskapet på öppna förskolan lyckades jag nästa förtränga det.

Min allra bästa granne hittade en otroligt lockande annons i dagens tidning som vi sen under dagen forskat vidare i och tillsammans med våra äkta makar ska vi åka på ett spännande möte om en vecka och två dagar.
Alldeles för lång tid om du frågar mig tills dess. Och om du frågar grannen med!

Under dagen har pipen blivit högre och armarna har klistrat sig benhårt fast vid min kropp.
Och även om inte pannan blivit varmare så har tandköttet svullnat desto mer och minsta har blivit ännu gnälligare och krävande.
Jag kan inte ens sätta ner henne när jag ska kissa!
Det är dagens sanning.
Min man. Ja, han var hemma i högst fyra minuter för att byta från jobb till träningskläder och brygga kaffe åt sin med resenärer.
Huset ser ut som om vinden som yr utanför dörren även hälsat på inomhus, och ni som haft ett barn fastklistrat på höften vet att plocka upp saker, dammsuga och vika tvätt inte är helt jävla enkelt då.

Nu sitter hon här i knät och ålar och kastar nappen hundra gånger och vägrar låta panodilen göra någon verkan.
Och huset förblir ostädat och pojkarna får ta yougurt och smörgås till middag och fredagsmyset får väl bli de tacochipsen som finns kvar sen förra helgen i en påse.
Och att jag skulle hinna äta, det är en ren lögn. (Och jag drack ju en kopp kaffe och åt en pepparkaka hos grannen under eftermiddagen så jag står mig ju ett tag.)

Förbannande fotboll!
Kan inte någon införa nån obligatorisk fru-lön för -åtminstone- oss som har barn med dessa ständigt tränande och spela-borta-match-sexio-mil-åt-andra-hållet män!

För att vara hemma med sex barn samtidigt som mat ska köpas och lagas och tvätt ska tvättas och vikas, fotbollsträning (hur fan tänkte jag när jag anmälde dom OCKSÅ till fotbollskolan) för pojkarna, tävlingar och träningar med hästar och flickor, tiotusen tandläkartider och allt detta med en femåring kasandes efter mig med sin lilla hand i min för att hinna med och en pip-Aggis med tandvärk i bärselen känns ju som en bra mycket större anledning till en extra katching på kontot än att sitta i en buss med spotify i scullsen -UTAN att det plötsligt spelas Sean Banan då man satt på random playlist för att nån unge har blivit mutat med lite i-phone lek tidigare.
Sparka lite boll och duscha naken så länge man vill med lite grabbar -UTAN att någon sliter i dörren och skriker att någon ramlat ner för hela trappan-
Få sova ett par timmar på vägen hem, men med undantag för matrasten på vägen som man får äta -VARM utan avbrott för att torka bajs på någon som inte reder ut det själv.

Ja lönen borde lätt kontrakt skrivas på oss fruar.
Tveklöst.
Vi borde iallafall få vara med på de möten då kontrakten skrivs. Minst!
Fast då skulle väl inte en enda man med någon form av förhållande spela längre.
Så det får vi inte.
Fan också!

Trevlig Fredag på er!
Nu ska jag plocka upp nappen för hundrafemtielfte gången.



Btw detta inlägg tog ca två timmar att skriva klart.
(bara så ni inte tror att jag satt ner i femton minuter. No no no no!!)

(och jag älskar Johan och jag vill inte skiljas och jag har valt att skaffa hundra barn med honom. Bla bla bla)



2 kommentarer:

  1. Andas, in genom näsan och ut genom näsan :-)

    SvaraRadera
  2. Hang in there!!! Det blir bätre! Jaså tog det inte en kvart :-)!!! Skickar en kram och snart får du flera av din fina man !
    Kram

    SvaraRadera